OTVARANJE VRATA TAJNI: Izložba "Ukrštanje / Teritorija i sopstvo" Mihaela Milunovića u Galeriji legatu Zorić- Čolaković MSUB
IZMEĐU snova i katastrofa, ukratko bi mogla tematski da se sažme serija radova Mihaela Milunovića, nastala proteklih deset i više godina, a kojoj pripadaju slike, crteži, objekti i instalacije, sa izložbe "Ukrštanje / Teritorija i sopstvo", u Galeriji-legatu Milice Zorić i Rodoljuba Čolakovića MSU.
Interesovanja ovog umetnika, koji živi i stvara na relaciji Pariz - Beograd, kako ističe kustos izložbe Miroslav Karić, usmerena su ka istraživanju istorijskih i savremenih sociopolitičkih, kulturnih i ideoloških fenomena.
- Milunovićevo temeljno proučavanje društvene i vojne istorije, mitologije, religije, raznolikog umetničkog nasleđa, nauke, sfera popularne i masovne kulture, otvorilo mu je prostor trajnih mogućnosti u reinterpretacijama vizuelnih, idejnih, narativnih sadržaja, na kojima gradi i razvija vrlo specifičan likovni rečnik i autorsku poetiku - naglašava Karić. - Već od najranijih serija slika i crteža, u fokusu umetnikovog zanimanja jeste višeznačnost simbola kao sredstva složene komunikacije između pojedinca, kolektiva i sveta koji ih okružuje, kao način kojim se konstruišu saznanja i identiteti, izražavaju ideologije i karakteristike kulture određene sredine, uspostavljaju psihološke veze sa dubljim slojevima stvarnosti.
Žanrovski, Milunović inspiraciju crpi iz naučnofantastične literature i filma, palp magazina, stripa između dva svetska rata, retrofuturističkih ilustracija, poratnih zapadnih ideološko-propagandnih postera kao i metafizičkog slikarstva i magijskog realizma, primećuje kustos MSU:
- Prizori u kojima se odvijaju paradni marševi i vojno-političke procesije, izvode drevni rituali i obredi, vrše zakulisne radnje i eksperimenti, otvaraju vrata tajnih kabineta, komandnih štabova i laboratorija, protežu pejzaži natkriljeni simbolima civilizacijskog progresa i tehnološkog napretka, ali i mehanizama dominacije i eksploatacije, uvode posmatrača u svojevrstan virtuelni prostor kolektivnih istorijskih iskustava - smatra Karić.
Utopijske i košmarne vizije
KAO jednu od karakteristika Milunovićevih radova, Karić ističe njegova "kritička zasecanja u društvenu realnost savremenog globalnog sveta ozračenog kapitalom, koji ne ostavlja gotovo nikakvu perspektivu u pogledu humane budućnosti". I primećuje da su u njegovom radu pristune turbulentne epohe, društveni usponi i padovi, herojska vremena i umrtvljeni simboli, usahle ideologije, naučna dostignuća, utopijske i košmarne vizije...
Državljanin Francuske i Srbije, Milunović je rođen 1967. u Beogradu, a nakon što je diplomirao u klasi Mome Antonovića i onda i magistrirao na FLU, slikarstvo je specijalizovao u klasi Vladimira Veličkovića na pariskom Bozaru. Bio je laureat Fondacije Renoar, pa je radio i živeo u ateljeu čuvenog impresioniste. Predavao je na umetničkim akademijama u Parizu, Sent Etjenu i na Cetinju, učestvovao na samostalnim i grupnim izložbama u Beogradu, Parizu, Napulju, Kaselu, Milanu, Amsterdamu, Poznanu. Njegovi radovi se nalaze u prestižnim muzejskim zbirkama u zemlji i inostranstvu. Objavljivao je tekstove o savremenoj umetnosti, putopise, eseje...
MAKRON SVE IZNENADIO: Evo šta kaže o pregovorima sa Putinom
FRANCUSKI predsednik Emanuel Makron rekao je da ne isključuje mogućnost pregovora sa ruskim predsednikom Vladimirom Putinom „kada kontekst dozvoljava“.
17. 11. 2024. u 21:03
ŠTA JE ATACMS KOJIM ĆE UKRAJINA UDARITI NA RUSIJU? Američka raketa ima domet 300 km, koristi se za gađanje ovih ciljeva
ADMINISTRACIJA američkog predsednika Džozefa Bajdena ukinula je danas ograničenja koja su dosad Ukrajini blokirala upotrebu američkog oružja za napade duboko na rusku teritoriju.
17. 11. 2024. u 19:48
DA ČOVEK NE POVERUJE: Pogrebni biznis - evo čime se Legija bavi u zatvoru
TAJ posao mu je plaćen.
18. 11. 2024. u 15:42
Komentari (0)