ODRŽIVI RAZVOJ
![ODRŽIV NAČIN ŽIVOTA: Vodič ka boljoj budućnosti ODRŽIV NAČIN ŽIVOTA: Vodič ka boljoj budućnosti](/data/images/2025-01-21/565398_shutterstock-2131577093_kf.jpg?time=1737465650)
ODRŽIV NAČIN ŽIVOTA: Vodič ka boljoj budućnosti
U VREMENU kada klimatske promene, zagađenje i iscrpljivanje prirodnih resursa predstavljaju sve veće izazove, koncept održivog načina života postaje ključan za opstanak planete i dobrobit budućih generacija.
09. 01. 2025. u 12:33UN cilj 11, 12, 13
![LEPOTA U SKLADU SA PRIRODOM: Eco-friendly beauty proizvodi LEPOTA U SKLADU SA PRIRODOM: Eco-friendly beauty proizvodi](/data/images/2025-01-21/565404_shutterstock-2426081219_kf.jpg?time=1737465742)
LEPOTA U SKLADU SA PRIRODOM: Eco-friendly beauty proizvodi
U DANAŠNjE vreme, sve više potrošača se okreće ka proizvodima koji ne samo da neguju kožu, kosu i telo, već su i prijateljski nastrojeni prema životnoj sredini.
31. 12. 2024. u 12:55UN cilj 12, 13
![AERODROMI BUDUĆNOSTI: Kako održive prakse oblikuju vazduhoplovstvo AERODROMI BUDUĆNOSTI: Kako održive prakse oblikuju vazduhoplovstvo](/data/images/2024-10-08/534032_shutterstock-1915257568_kf.jpg?time=1736759794)
AERODROMI BUDUĆNOSTI: Kako održive prakse oblikuju vazduhoplovstvo
SUOČENI sa globalnim izazovima klimatskih promena, vazduhoplovna industrija se sve više okreće ka održivim praksama kako bi smanjila svoj ekološki otisak.
30. 12. 2024. u 20:57UN cilj 11, 12
![ODRŽIVI MARKETING: Put ka budućnosti koja brine o svima ODRŽIVI MARKETING: Put ka budućnosti koja brine o svima](/data/images/2025-01-09/562115_1620716096306_kf.jpg?time=1736508494)
ODRŽIVI MARKETING: Put ka budućnosti koja brine o svima
U SAVREMENOM društvu, tema održivosti sve više prožima različite sfere naših života. Dok se često fokusiramo na održive izvore energije ili hrane, koncept održivog marketinga ostaje relativno nepoznat široj javnosti, uprkos njegovoj sve većoj važnosti.
27. 12. 2024. u 20:52UN cilj 4, 12
![NIS I SOS DEČIJA SELA SRBIJA ZAJEDNO NA OSNAŽIVANJU MLADIH: Održane edukativne radionice posvećene karijernoj orijentaciji NIS I SOS DEČIJA SELA SRBIJA ZAJEDNO NA OSNAŽIVANJU MLADIH: Održane edukativne radionice posvećene karijernoj orijentaciji](/data/images/2024-12-23/557383_nis1_kf.jpg?time=1735057690)
NIS I SOS DEČIJA SELA SRBIJA ZAJEDNO NA OSNAŽIVANJU MLADIH: Održane edukativne radionice posvećene karijernoj orijentaciji
KOMPANIJA NIS, Fondacija SOS Dečija sela Srbija i njihov Centar „Jaki mladi“ organizovali su edukativne radionice namenjene osnaživanju mladih koje podržava ova organizacija, kao i mladih koji dolaze iz osetljivih društvenih grupa, u cilju pripreme za stupanje na tržište rada i podrške u pronalaženju prvog zaposlenja.
23. 12. 2024. u 11:42UN cilj 4, 9
![MEĐUNARODNI DAN SOLIDARNOSTI: Ključ za održivu budućnost MEĐUNARODNI DAN SOLIDARNOSTI: Ključ za održivu budućnost](/data/images/2023-12-20/436058_naslovna12-620x330-1_kf.jpg?time=1734705776)
MEĐUNARODNI DAN SOLIDARNOSTI: Ključ za održivu budućnost
SOLIDARNOST, kao izraz zajedništva i međusobne podrške, duboko je ukorenjena u evropskoj istoriji i kulturi. Ovaj pojam podrazumeva svest o povezanosti među ljudima, spremnost na deljenje resursa, ali i odgovornost prema zajednici.
20. 12. 2024. u 15:42UN cilj 11, 17
![Svetski dan mahunarki – 10. februar](/files/nature-general-box-feb.jpg)
Svetski dan mahunarki – 10. februar
Mahunarke postoje vekovima! Rastu skoro svugde širom sveta, daju toliko, a traže tako malo. Crvene, zelene, bele, crne, braon semenke i zrna... Ovaj dan predstavlja jedinstvenu priliku za podizanje svesti javnosti o mahunarkama i fundamentalnoj ulozi koju zrna mahunarki imaju u transformaciji ka efikasnijim, inkluzivnijim, otpornijim i održivim sistemima za poljoprivredu. Mahunarke su neophodne za povećanje raznovrsnosti poljoprivredno-prehrambenih sistema i posledično za poboljšanje njihove otpornosti. Nadovezujući se na uspeh Međunarodne godine mahunarki 2016, koju je sprovela FAO, Generalna skupština Ujedinjenih nacija je 10. februar odredila za Svetski dan mahunarki.
-
Prve uzgajane mahunarke bile su gorka grahorica, leblebija, sočivo i grašak
-
Svetska godišnja potrošnja mahunarki je u proseku 7,77 kg po glavi stanovnika, sa najvećom potrošnjom u Africi (11,46 kg po glavi stanovnika) i najmanjom potrošnjom u Evropi (2,97 kg po glavi stanovnika)
-
Grašak je najviše proizvedena mahunarka u Evropskoj uniji (1,8 miliona tona)
-
Indija je najveći proizvođač i potrošač mahunarki širom sveta
-
Kanada samo za proizvodnju sočiva posvećuje 1,7 miliona ha
-
Brazil je najveći proizvođač mahunarki u Južnoj Americi (2,8 miliona tona)
-
Nigerija je najveći proizvođač mahunarki u Africi