VOZAČI NE IGNORIŠITE OVAJ SIGNAL: Lampica upozorava na ozbiljan kvar

Jovana Švedić

31. 05. 2025. u 07:17

ZA MNOGE vozače, svetlosna signalizacija na instrument-tabli ostaje misterija sve dok ne zatreperi nešto crveno, kao što je lampica za pritisak ulja.

ВОЗАЧИ НЕ ИГНОРИШИТЕ ОВАЈ СИГНАЛ: Лампица упозорава на озбиљан квар

Foto: Shutterstock

U tom trenutku, panika je česta reakcija, ali i pogrešne odluke. Mnogi pomisle: "Mogu još nekoliko kilometara do pumpe", ne znajući da su upravo ti kilometri često poslednji koje će njihov motor izdržati bez trajnog oštećenja.

Zašto je pritisak ulja ključan za zdravlje motora?

Podmazivanje motora nije luksuz – to je njegov krvotok. Kada sistem za podmazivanje ne funkcioniše kako treba, vitalni delovi motora ostaju bez zaštite, što ubrzava habanje i može dovesti do potpunog kvara. Lampica koja signalizira nizak pritisak ulja nije upozorenje koje smete ignorisati – ona znači da treba odmah da zaustavite vozilo, ugasite motor i ne pokrećete ga dok ne otkrijete uzrok.

Čak i najkraća vožnja bez dovoljnog pritiska ulja može dovesti do oštećenja ležajeva radilice, klipnih prstenova, cilindara i drugih ključnih komponenti.

Tehnologija "mokrog kaiša"

Naročito rizični su automobili sa motorima koji koriste tehnologiju tzv. mokrog zupčastog kaiša. Kod ovih motora, kaiš se nalazi u kontaktu sa uljem, a tokom vremena dolazi do njegovog habanja. Sitne čestice koje se odvajaju usled abrazije dospevaju u uljni sistem, gde mogu zapušiti filtere i kanale.

Rezultat? Kritični delovi ostaju bez ulja, a vozač toga nije ni svestan – sve dok motor ne počne da se "guši" i dok ne bude kasno.

Proverite nivo ulja

Ako nemate motor sa pomenutim tipom kaiša, prva i najjednostavnija stvar koju treba da proverite jeste nivo motornog ulja. To možete učiniti uz pomoć merne šipke. Ako je nivo ispod oznake „MIN“, to je jasan znak da treba doliti ulje do oznake „MAX“.

Nemojte praviti čestu grešku i voziti automobil sa upaljenom lampicom do prve pumpe. Time dodatno rizikujete oštećenje motora. Umesto toga, uvek imajte litar odgovarajućeg motornog ulja u prtljažniku, to je mali trošak koji može sprečiti veliki kvar.

Kada pozvati pomoć na putu?

Ako nemate ulje pri ruci, i ne možete da ga nabavite bez pokretanja vozila – ne palite motor. U tom slučaju, najbolja odluka je da pozovete pomoć na putu. Stručnjaci će doći, dopuniti ulje ili prevesti automobil do servisa bez dodatnog rizika.

Upaljena lampica za ulje nije znak da „može još malo“. To je znak da je nešto ozbiljno pošlo po zlu. Svaka sekunda rada motora bez dovoljnog podmazivanja povećava rizik od trajnog oštećenja. Čuvajte svoj motor – budite pripremljeni i reagujte odgovorno. Jer kad je ulje u pitanju, bolje je stati nego žaliti.

(Kurir)

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ZAŠTO RAT U UKRAJINI JOŠ TRAJE? Orban krivi Trampa: Nije dovoljno jak! Mađar okrenuo leđa američkom lideru?

ZAŠTO RAT U UKRAJINI JOŠ TRAJE? Orban krivi Trampa: "Nije dovoljno jak!" Mađar okrenuo leđa američkom lideru?

MAĐARSKI premijer Viktor Orban dosad je bio jedan od najvernijih evropskih saveznika Donalda Trampa, posebno kada je reč o ratu u Ukrajini i obećanjima o brzom postizanju mira. Ali tokom vikenda po prvi put javno je kritikovao američkog predsednika, poručivši da Tramp, barem zasad, nije pokazao dovoljno snage da uveri evropske lidere da zaustave rat.

06. 08. 2025. u 16:06

Komentari (0)

PUĆI ĆE MI SRCE! Hakeri jezivo ucenjuju svetsku šampionku iz Srbije: Ne znam koliko još mogu da izdržim!