HAKERI PONOVO NAPRAVILI HAOS: Udar na najveću svetsku kompaniju za preradu mesa

Novosti onlajn

01. 06. 2021. u 22:43

NA NAJVEĆU svetsku kompaniju za preradu mesa JBS izveden je sajber napad koji je poremetio proizvodnju mesa u SAD, Kanadi i Australiji i primorao mnoge radnike da ostanu kod kuće.

ХАКЕРИ ПОНОВО НАПРАВИЛИ ХАОС: Удар на највећу светску компанију за прераду меса

Depositphotos

Napad se dogodio u nedelju i bio je usmeren na servere kompanije u Severnoj Americi i Australiji, navodi se u saopštenju američkog ogranka JBS-a.

Kompanija je pojasnila da njeni rezervni serveri nisu pogođeni, a stručnjaci su pokušali da povrate sistem u funkciju što je pre moguće. Iz kompanije su dodali da nema dokaza da su podaci o kupcima, dobavljačima ili zaposlenima bili ugroženi.

Australijska radiodifuzna korporacija (Ej-Bi-Si) je izvestila da su u državi Kvinslend otkazane brojne isporuke stoke, zbog čega su kamioni natovareni govedima morali da se vrate.

Prema izvorima australijske televizije, mesare će biti zatvorene na neodređeno vreme.

Endru Foden, šef australijskog Sindikata zaposlenih u mesnoj industriji u Tasmaniji rekao je da su hiljade radnika u mesnoprerađivačkoj industriji širom zemlje poslati kućama zbog hakovanja.

JBS ima 47 objekata i zapošljava oko 11.000 ljudi u Australiji, navodi AP.

Izvršni direktor JBS Australije Brent Istvud rekao je u nedelju za „Bif central“ da ne može da kaže koliko će trajati prekid poslovanja kompanije.

Savezni ministar poljoprivrede Dejvid Litlpraud rekao je za Ej-Bi-Si Radio da je vlada blisko sarađivala sa JBS-om i da je prerano reći da li je kompanija za pakovanje mesa pogođena rensomver napadom.

Rensomver je tip štetnog softvera koji je osmišljen tako da blokira pristup kompjuterskom sistemu. Hakeri onda zatraže otkup – obično u kriptovaluti – u zamenu za povratak pristupa.

Šteta je naneta i ograncima kompanije JBS u SAD i Kanadi, prenosi RT.

Podsetimo, početkom maja izveden je sajber napad na najveća američku kompaniju za prenos prerađene nafte u SAD "Kolonijal pajplajn" što je izazvalo velike probleme širom te zemlje.

rs.sputniknews.com

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
MILENA JE KUPILA GARNITURU, A ONDA JE USLEDIO PAKAO Saloni nameštaja probijaju rokove za isporuku - Kupci krevet sanjaju, na podu spavaju

MILENA JE KUPILA GARNITURU, A ONDA JE USLEDIO "PAKAO" Saloni nameštaja probijaju rokove za isporuku - Kupci krevet sanjaju, na podu spavaju

DA useljenje u stan može da se oduži, a da majstori, angažovani na renoviranju ili adaptaciji, nisu nimalo krivi za to, najbolje znaju potrošači prilikom kupovine nameštaja. Sve je više primedaba građana na neažurnost i neodgovornost salona, jer probijaju dogovorene rokove dostave. Još veća muka od toga je što se neretko događa da kupljeni komadi stignu sa greškom, pa to dodatno produžava čekanje. Savet znalaca iz oblasti zaštite prava potrošača je da reklamacije trgovcima upute pisanim putem. Ako to ne pomogne, sektor tržišne inspekcije pri Ministarstvu unutrašnje i spoljne trgovine sledeća je adresa.

05. 07. 2024. u 08:36

Komentari (1)

ISPROBAJTE IKEA KREATIV: Uz pomoć veštačke inteligencije i 3D tehnologije kreirajte svoj idealni životni prostor