AMERIKANCI ISTRAŽUJU BEZBEDNOST TESLA AUTOMOBILA: Otvaraju istragu o sistemu autopilota u vozilima

Tanjug

16. 08. 2021. u 16:50

AMERIČKI regulatori za bezbednost vozila saopštili su danas da su otvorili zvaničnu bezbednosnu istragu o "Teslinom" sistemu autopilota za podršku vozačima nakon niza saobraćajnih nesreća u kojima su učestvovala i vozila hitne pomoći.

АМЕРИКАНЦИ ИСТРАЖУЈУ БЕЗБЕДНОСТ ТЕСЛА АУТОМОБИЛА: Отварају истрагу о систему аутопилота у возилима

Foto: Tviter

Nacionalna uprava za bezbednost saobraćaja na autoputevima (NHTSA) saopštila je da je od januara 2018. identifikovala 11 udesa u kojima su "Teslini" modeli bili odgovorni za udese u kojima je učestvovalo još jedno ili više vozila, prenosi Rojters.

Dodali su da je u tim saobraćajnim nesrećama 17 lica povređeno, a jedno je smrtno stradalo. Prema saopštenju NHTSA, od toga su se četiri udesa dogodila ove godine, od kojih je poslednji bio prošlog meseca u San Dijegu, nakon čega je pokrenuta preliminarna procenu autopilota u "Teslinim" modelima Y, X, S i 3 proizvedenim u periodu 2014-2021. godine.

Istraga obuhvata oko 765.000 "Tesla" vozila u Sjedinjenim Državama, navodi NHTSA.

Kako se dodaje, istraga će se fokusirati na "procenu tehnologije i metode koje se koriste za nadzor, pomoć i vozačevo angažovanje u dinamičkom procesu vožnje tokom rada autopilota".

Autopilot, koji izvršava neke radnje umesto vozača omogućavajući im da u dužem periodu drže ruke dalje od volana, bio je uključen u najmanje tri "Teslina" vozila koja su učestvovala u fatalnim američkim saobraćajnim nesrećama od 2016. godine, saopštila je Nacionalna bezbednosna služba za saobraćaj (NTSB).

NTSB je kritikovala nedostatak sistemske zaštite u "Teslinom" autopilotu.

Američki proizvođač električnih vozila nije odmah odgovorio na zahtev Rojtersa za komentarom.

NHTSA je u junu objavila da je uputila timove da ispitaju 30 udesa u kojima su učestvovali "Teslini" automobili od 2016. godine, a u kojima je bilo 10 smrtnih ishoda, zbog sumnje da su koristili napredni sistem pomoći vozaču.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
MILENA JE KUPILA GARNITURU, A ONDA JE USLEDIO PAKAO Saloni nameštaja probijaju rokove za isporuku - Kupci krevet sanjaju, na podu spavaju

MILENA JE KUPILA GARNITURU, A ONDA JE USLEDIO "PAKAO" Saloni nameštaja probijaju rokove za isporuku - Kupci krevet sanjaju, na podu spavaju

DA useljenje u stan može da se oduži, a da majstori, angažovani na renoviranju ili adaptaciji, nisu nimalo krivi za to, najbolje znaju potrošači prilikom kupovine nameštaja. Sve je više primedaba građana na neažurnost i neodgovornost salona, jer probijaju dogovorene rokove dostave. Još veća muka od toga je što se neretko događa da kupljeni komadi stignu sa greškom, pa to dodatno produžava čekanje. Savet znalaca iz oblasti zaštite prava potrošača je da reklamacije trgovcima upute pisanim putem. Ako to ne pomogne, sektor tržišne inspekcije pri Ministarstvu unutrašnje i spoljne trgovine sledeća je adresa.

05. 07. 2024. u 08:36

Komentari (0)

NA SAMO 2 SATA OD VAS: Evo zašto bi Tunis trebao da bude vaša sledeća destinacija za letovanje