JURIŠ NA LUKSUZNU ROBU: Dok siromašni stežu kaiš, bogati u svetu odrešili kesu više nego pre

V.K.

16. 08. 2022. u 12:15

U svetu se, usred ekonomske krize, uočava ekstremna polarizacija tržišta kada je reč o luksuznoj robi. Dok siromašni tragaju za jeftinijom robom, za imućne ne postoji cena koju nisu spremni da plate za luksuzne proizvode. Industrija luksuznih proizvoda je uglavnom u čitavom svetu imuna na probleme koje su sobom doneli pandemija, rat u Ukrajini i inflacija.

ЈУРИШ НА ЛУКСУЗНУ РОБУ: Док сиромашни стежу каиш, богати у свету одрешили кесу више него пре

Uprava carina

Koncerni luksuzne robe kao što su "Luj Viton", "Kering" ("Guči", "Iv Sen Loran", "Balensiaga"), "Hermes" i "Prada" čak beleže visok rast prodaje u prvoj polovini ove godine. Posebno dobro se poslovalo u Evropi i SAD. Modne marke "Luj Viton", "Dior" i "Fendi" dosegle su nove rekore. Odlično ide i prodaja šampanjca, konjaka i luksuznih satova.

Prema studiji konsultantske kuće "Bain", kako prenosi nemački Dojče vele, globalno tržište luksuzne robe kao što su odeća i nakit, 2021. godine je premašilo nivo od pre pandemije korone i iznosilo je 288 milijardi evra. Taj uzlazni trend ne čini se da će uskoro biti prekinut.

- Ruski rat protiv Ukrajine i s njime povezani visoka stopa inflacije i ekonomski pad do sada nisu imali gotovo nikakav uticaj na luksuzne marke - navode stručnjaci "Baina" u studiji koju su sproveli zajedno s italijanskim udruženjem luksuzne robe "Fondazione Altagamma".

Analitičarka "Baina" Mari-Tereze Marek procenjuje da bi ove godine ukupni promet industrije luksuzne robe mogao čak i da se poveća na 320 do 330 milijardi evra - uprkos ratu u Ukrajini i inflaciji.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (1)

MI SMO USPAVANI DIV, DRUGO MESTO NA TABELI NIJE OPCIJA! Prvo obraćanje novog trenera Partizana od kad je stigao u klub