UKRAJINSKO RATNO VAZDUHOPLOVSTVO IMA PROBLEM: Piloti URV - Ruske rakete i avioni dominiraju nebom Ukrajine
POTEŠKOĆE za ukrajinske pilote u vazduhu i dalje ih proganjaju. Nova otkrića ukrajinskih letačkih asova Su-27 i MiG-29, kao i izveštaj ukrajinskog vazduhoplovstva, pokazuju da Rusija ima vazdušnu nadmoć.
-Teško je odupreti se, čak i kada smo poslati u misiju napada, prokomentarisala su dva ukrajinska pilota.
Glavni problem Ukrajine su rakete vazduh-vazduh R-37M. Izveštaj vazduhoplovnih snaga otkriva upravo to. Zbog ove rakete i zbog Su-35 koji je lansira, piloti su prinuđeni da “duboko udahnu”, da bi izbegli „susret sa ovom smrtonosnom kombinacijom“. tj. moraju da lete na veoma maloj visini.
Izveštaj vazduhoplovnih snaga otkrio je da je visina bila toliko niska da su se videle krošnje drveća. A kada su ukrajinski Su-27 i MiG-29 tako nisko, oni postaju ranjivi ne samo na rusku PVO, već i na prenosive rakete zemlja-vazduh. Često, kada se ukrajinski avioni pojave iznad krošnja drveća, na njih se puca. Za njih to znači prekid misije i povratak u svoju bazu.
Ovo je jedna od priča ukrajinskog pilota citirana u izveštaju. Ovaj pilot ima pozivni znak Koprina (Svila na engleskom) i upravlja MiG-29. Kaže da su ti letovi najteži ne samo njemu već i njegovim kolegama. Opasnost je dvostruka, kaže pilot, jer u slučaju da ih pogodi ruska raketa, „nema ni vremena ni prostora za bezbedno katapultiranje“.
Taktika Kijeva je sledeća: dva ratna aviona se šalju u misiju napada. Na primer, uništit ruski sistem PVO. Ukrajinci znaju lokaciju i geolokaciju dotičnog sistema. Ali kada se upare u vazduhu, to vidi i Rusija i diže par svojih lovaca u vazduh. Prema izveštaju Vazduhoplovstva Ukrajine i prema izveštajima pilota, u suparničkom paru uvek postoji Su-35.
Ovaj avion je opasan, kažu Ukrajinci. Naoružan je raketom R-37M, koja ima domet od 150-200 km. Ukrajinske rakete vazduh-vazduh imaju domet do 50 km. Vidite i sami da ukrajinski piloti moraju da se približe ruskim protivnicima da bi imali ravnopravnu bitku. Ali Su-35 to ne dozvoljava. Raketa izvan vizuelnog dometa je već ispaljena sa Su-35, koji je na bezbednoj poziciji.
-Ali u slučaju borbenih aviona, oni su mobilni. Imaju dobru sliku iz vazduha i znaju kada letimo na prve linije fronta, rekao je drugi ukrajinski pilot.
Ukrajinski vojniciobučenih za rad sa PVO sistemom Patriot imaju jednu želju - da im prva meta bude Su-35. Ovo nije slučajna želja, kao što je jasno i iz nezavisnog izveštaja istraživačkog centra Royal United Services Institute (RUSI). U ovom izveštaju se takođe navodi superiornost Su-35, posebno kada se koristi raketa dugog dometa R-77-1.
Gotovo uvek, Rusi podignu patrolni par od dva aviona – Su-35 i MiG-31. Prvi ima za cilj da obezbedi bezbedan let drugog preduzimanjem protivmera protiv ukrajinskih aviona. Kao što to može biti slučaj. Dakle, dok se Su-35 bori vazduh-vazduh van vizuelnog dometa sa ukrajinskim Su-27 ili MiG-29, MiG-31 gotovo bez problema napada ukrajinske položaje i sisteme PVO.
Zašto Su-35 izaziva veću zabrinutost kod Ukrajinaca? Iako MiG-31M može da napravi mnogo više štete ukrajinskoj odbrani, Su-35 je mnogo manevarskiji, brži i dobro naoružan. Ovaj lovac u patrolnoj misiji ima rakete za suprotstavljanje u vazduhu, protiv kopnenih ili morskih ciljeva, za lansiranje projektila koje probijaju radarsku odbranu Ukrajinaca i za napad na jedinice trupa ili bunkere i skloništa. Sve ovo u kombinaciji sa radarom koji koristi ne daje šansu ukrajinskim MiG-29 i Su-27.
Ne zaboravimo da Ukrajina još uvek nema moderno naoružanje za svoje lovce. Ukrajinci ne mogu adekvatno da se suprotstave Su-35. Ali Su-35 ima još jednu prednost – podsisteme. Na primer, MiG-31 može da pogodi sistem protivvazdušne odbrane izvan svog dometa. Ovaj avion leti toliko visoko da ga radari ne primećuju.
Su-35 nema ovu prednost u odnosu na MiG-31. To znači da će morati da se približi ukrajinskoj PVO na manjoj udaljenosti. Ali Su-35 ima odlične podsisteme i može da ispali rakete dugog dometa i protiv ukrajinskih radara. Stručnjaci kažu da kada se udari na ukrajinski PVO sistem, postoje samo dva moguća izvora napada – ili MiG-31 ili Su-35.
Prema informacijama koje je podelio pilot sa pozivnim znakom Đus (Juice), ukrajinski piloti imaju 20 puta manje letova od svojih ruskih protivnika. U stvarnosti, Rusija gradi vazdušnu superiornost ne toliko zbog kvaliteta svojih aviona (kvalitetni su, to nije sporno, samo je situacija drugačija), već zbog nedostatka kvalitetnih aviona i njihovog naoružanja ukrajinskog ratnog vazduhoplovstva. Ne zna se kakva će biti situacija u vazduhu ako Ukrajina dobije lovac F-16.
BONUS VIDEO - BRODOVI, AVIONI, HELIKOPTERI, PROJEKTILI: Pogledajte snimke tokom provere Pacifičke flote Rusije
Preporučujemo
RUSKI PILOTSKI AS: F-16 bi bio krupan zalogaj za naše lovce Suhoj i Mikojan
01. 05. 2023. u 22:00
NOVE SVETSKE SILE UKLjUČILE SE U SUKOB U UKRAJINI: "Dve na strani Putina, dve žestoko protiv Rusa"
SUMNjE u podršku SAD Ukrajini u slučaju pobede Donalda Trampa na predsedničkim izborima mučile su sve one kojima je cilj da se Kijev obrani od ruske agresije. Tramp je pobedio i tek treba videti u kom će smeru krenuti njegova politika, ali sva ta dešavanja zasenila su drugi važan odnos u tom, ionako komplikovanom, odnosu.
22. 11. 2024. u 09:14
RUSIJA POSTALA GLAVNI "IGRAČ" U EVROPI: Ovo se desilo prvi put od proleća 2022. godine
RUSIJA je u septembru prvi put od proleća 2022. postala glavni snabdevač gasom Evropske unije, prenosi RIA Novosti, pozivajući se na podatke Evrostata.
21. 11. 2024. u 11:32
SKANDAL TOKOM POSETE Snimak Makrona: "Oni su totalni kreteni", rekao posle povika da je "Francuska odgovorna za krvoproliće"
"ONI si potpuni kreteni", rekao je francuski predsednik Emanuel Makron o prelaznom telu i dodao da "nikada nisu smeli da ga smene".
22. 11. 2024. u 13:07 >> 13:17
Komentari (4)