MOĆNA MERKAVA NAŠLA KUPCA: Da li bi izraelski tenk mogao da završi u Ukrajini? (VIDEO)

P. Z. S. /eurasiantimes.com

17. 06. 2023. u 21:33

S OBZIROM na to da Izrael prodire u Evropu sa svojim najsavremenijim sistemima oružja, postoje izveštaji da je zemlja u pregovorima sa najmanje dva potencijalna kupca o prodaji svojih polovnih tenkova Merkava, od kojih je najmanje jedan evropska zemlja.

МОЋНА МЕРКАВА НАШЛА КУПЦА: Да ли би израелски тенк могао да заврши у Украјини? (ВИДЕО)

Foto: Tviter


Načelnik Direkcije za međunarodnu odbrambenu saradnju ministarstva, ili SIBAT-a, Jair Kulas, izjavio je da njegova organizacija promoviše dodatnu prodaju viška oružja Izraelskih odbrambenih snaga (IDF) u intervjuu za finansijski list Calcalist.

-Tamo postoji potencijal od nekoliko stotina miliona šekela. Svet juri za sistemima, a proizvodni procesi zahtevaju vreme, a nemaju svi vremena da čekaju, rekao je Kulas.

Kulaš je istakao da mnoge evropske nacije pokušavaju da brzo popune zalihe nakon što su Ukrajini dale naoružanje vredno milijarde dolara koje joj je pomoglo u odbijanju ruske invazije.

-Postoje dve potencijalne zemlje sa kojima vodimo napredne pregovore (o prodaji tenkova Mervaka), rekao je on. -Zabranjeno mi je da ih imenujem, ali jedan je na evropskom kontinentu.

Iako nisu imenovane strane koje su sada uključene u razgovore sa izraelskim MO, bilo je glasina da su Kolumbija i Turska bile zainteresovane za kupovinu uzoraka u prošlosti. Dakle, bez jasnih informacija, postoje spekulacije da bi Turska mogla biti evropski kupac.

Foto: Depositphotos

Međutim, vojni posmatrači veruju da je sada manje verovatno da bi Turska bila voljna da kupi polovni izraelski tenk. Kako je ranije izvestio EurAsian Times, Turska stalno napreduje u radu na svom domaćem tenku Altaj, za koji su motori takođe obezbeđeni iz Južne Koreje. Pored toga, takođe istražuje nadogradnje svog M60.

Trenutno su imena tih zemalja nepoznata. Međutim, pošto je mačka pobegla iz pobegla, kruže spekulacije da bi polovne izraelske Merkave na kraju mogle da krenu ka Ukrajini.
Izrael je odbio da prebaci bilo kakvu vojnu pomoć Ukrajini, s obzirom na njegov radni odnos sa Rusijom na bojnom polju od više strateškog značaja od Ukrajine: Siriji.

Spekulacije su podstaknute i molbama Ukrajine za dodatne tenkove iz zemalja NATO-a. U nedavnoj interakciji sa medijima, zamenik ministra spoljnih poslova Ukrajine Andrij Melnik rekao je da bi Berlin trebalo da poveća ponudu Kijevu tenkova Leopard 2 sa 18 na 54.

-Ukrajinskoj vojsci je najhitnije potrebno mnogo više zapadnih borbenih tenkova, borbenih vozila pešadije i drugih oklopnih vozila, rekao je Melnik.

NATO saveznici Danska i Holandija već su se pojačale i od zapadnih partnera finansiraju 14 borbenih tenkova Leopard-2 u vrednosti od stotinjak miliona evra. Rajnmetal Grupa će snabdevati i renovirati vozila; ugovorni posao je već završen.

Sa kolektivnim Zapadom koji se okuplja iza Ukrajine sa dodatnom opremom i drugom podrškom za pomoć u njenoj kontraofanzivi protiv Rusije, vest o Izraelu koji prodaje svoje tenkove Merkava jednoj evropskoj zemlji pokrenula je glasine i nadu da bi se oni mogli uputiti ka Ukrajini.

Ovo je tačno jer je bilo nekoliko slučajeva u kojima su zemlje koje nisu htele da direktno prenesu vojnu pomoć Ukrajini iz straha da ne provociraju Rusiju, prodale su je trećoj zemlji NATO-a koja je isporučila tu pomoć Ukrajini. Primer je da SAD kupuju artiljerijske granate od 155 mm od Južne Koreje da bi ih preusmerile na Kijev.

Od 1980-ih, Merkava je služila kao primarni borbeni tenk IDF-a. Oklopni korpus je nedavno zamenio većinu svojih vozila Merkava Mark 3 za savremeniji Mark 4.

Prema izveštaju Times of Israel, Merkava Mark 2 i neki tenkovi Mark 3, prvi put proizvedeni 1990-ih, su varijante za koje se očekuje da će biti uključene u buduću prodaju.


IDF TENK MERKAVA

Merkava, što na engleskom znači „kočija“, razvijena je kao odgovor na Šestodnevni rat 1967. godine i potrebu za modernijim i dobro zaštićenim glavnim borbenim tenkom od tradicionalnijih zapadnih modela u izraelskoj službi.

Početkom 1970-ih počeo je rad na novom izraelskom tenku, nadovezujući se na znanje stečeno iz Jom Kipur rata 1973. godine.

Rezultirajući dizajn glavnog borbenog tenka i dalje je neporediv sa bilo kojim drugim glavnim borbenim tenkovima. Merkava se razlikuje od većine aktuelnih tenkova po tome što je kupola postavljena pozadi, a motor je smešten u prednjem delu trupa, što ga bolje skriva od neprijateljske vatre.

Merkava se u početku izdvajala po zadnjoj kupoli, koja je tipičnija za samohodne haubice nego MBT. Ali pošto pomaže u odbrani prednjeg dela borbenog odeljka, postavljanje motora na prednji deo je obavljeno sa pažljivim razmatranjem bezbednosti posade.
Štaviše, ovaj odeljak je bio veoma prostran i omogućavao je ukrcavanje nekoliko pešadinaca i njihove opreme. Još jedna jedinstvena karakteristika bila su zadnja vrata sa dva otvora, koja su omogućavala brzu evakuaciju posade i ulazak u BVP stilu, posebno je bio od pomoći tokom borbi u Libanu.

Britanski Centurion je imao veliki uticaj na dizajn pogona, vešanja i gusenica.

Mobilnost vozila od 65 tona na mekom tlu i odnos snage i težine su bili dobri, zahvaljujući dizel motoru. Bio je u stanju da ispuni dva prvobitna zahteva — isplativost i lakoću održavanja i popravke na bojnom polju — korišćenjem niza drugih pristupa koji su preuzeti iz sistema koji su već u upotrebi.

Pogonski mehanizam je imao šest točkova, prednji pogonski lančanik, zadnji nepovratni točak i tri povratna valjka. Prednja površina kupole, koja je bila ogromna, ali niska, tanka i trouglasta, bila je potpuno ravna.

IDF je počela da dobija unapređene modele Mk 2 1983. Ova vozila su, između ostalih promena, imala unapređene pogonske i oklopne komponente. Posada je sada mogla da ispaljuje minobacač kalibra 60 mm iz unutrašnjosti kupole čak i kada su poklopci zatvoreni, zahvaljujući promeni u novom dizajnu.

Nova termalna optika je instalirana na dodatne Mk 2 podvarijante kako bi se poboljšale sposobnosti tenka za noćne borbe i dodatni paketi oklopa. Uz dodatak kompozitnog paketa oklopa sa modularnim delovima koje je bilo jednostavnije zameniti kada su oštećeni, verzija Mk 2D je unapredila poboljšanja oklopa.

Foto: Tanjug/AP

Izdanje modela Mk 3 iz 1989. godine doživelo je značajnije poboljšanje u svestranim sposobnostima. Veći glavni top kalibra 120 mm prvi je opremljen ovim modelom. Pored toga, dobio je snažniji motor, unapređen pogonski sklop i značajna poboljšanja optike i kontrole vatre. Mk 3 je stoga oko pet tona teži od originalnog modela, ali i brži, sa maksimalnom brzinom od oko 60 km/h.

Takođe je proizvedeno nekoliko podvarijanti Mk 3 sa poboljšanim senzorima i drugim karakteristikama.

Najnoviji Mk 4 nastavlja pobošanja na nadogradnje Mk 3. Ima unapređen top od 120 mm i novi trup koji je neophodan da bi se napravio prostor za njegov još snažniji pogon. Pored toga, nudi poboljšano deljenje podataka, upravljanje borbom i bolje senzorske mogućnosti.

Sistem aktivne zaštite Trofi (APS), dodaje još jedan sloj odbrane od protivtenkovskih vođenih projektila i drugog pešadijskog protivoklopnog naoružanja, prvi put je instaliran na modele Mk 4 od strane IDF-a 2009. godine. Stvorene su i raspoređene različite varijante Merkave, uključujući komandno vozilo Ofek i Namer, teško oklopljeni transporter bez kupole.

BONUS VIDEO - OBUKA NA "TERMINATORIMA": Vežba mobilisanih rezervista i dobrovoljaca u Donjecku

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (1)

„Večiti derbi“ na velikom platnu: MaxBet i Evroliga predstavili film „Rivalstva“