AMERIČKI TENKOVI IMAJU PROBLEM, A NIJE RUSKI KORNET: Generali su svesni ranjivosti Abramsa (VIDEO)

П. З. С./Forbes.com

02. 12. 2023. u 09:19

NAJVEĆI problem sa novom ukrajinskom flotom od 31 tenka M-1 Abrams američke proizvodnje nisu turbinski motori tenkova od 1.500 konjskih snaga. Ne baš.

АМЕРИЧКИ ТЕНКОВИ ИМАЈУ ПРОБЛЕМ, А НИЈЕ РУСКИ КОРНЕТ: Генерали су свесни рањивости Абрамса (ВИДЕО)

Foto EPA/Profimedia

Ne, to su filteri u usisnicima motora. Filteri sprečavaju prljavštinu i krhotine da zaprljaju i razbiju delikatan, ali moćan motor M-1. Zahtevaju stalno čišćenje.

Ako Abramsova četvoročlana posada zanemari da očisti filtere svog tenka svakih 12 sati ili tako nešto, to bi moglo toliko oštetiti motor da posada nema drugog izbora nego da ukloni motor, a potencijalno i menjač, i otpremi ga na dugotrajan remont.

To bi uklonilo jedan od nekoliko ukrajinskih M-1 sa bojnog polja sigurno kao što to može učiniti ruska mina ili projektil. Duboko održavanje ukrajinskog Abramsa se odvija u Poljskoj.

M-1A1SA od 68 tona kojima Ukrajina upravlja su “žedne” mašine. U nedeljama pre nego što je administracija američkog predsednika Džoa Bajdena obećala M-1 Ukrajini, početkom ove godine, mnogi stručnjaci, pa čak i neki zvaničnici, bili su naglas zabrinuti zbog potreba za gorivom u rezervoaru.

Foto Tanjug/AP

Laura Kuper, zamenica američkog sekretara za odbranu, nazvala je Abramsove tenkove „gutačem goriva“.

Istina je da M-1 obično putuje samo 0,6 milja po galonu goriva. Ali njena turbina je fleksibilna, ako ne i strašno efikasna. Američka vojska hrani svoje M-1s avionskim gorivom, ali druge vojske toče jeftiniji dizel u svoje Abrams. Australijska vojska, na primer.

Nema indikacija da zamena mlaznog goriva za dizel značajno utiče na performanse M-1. Dakle, postoji svaki razlog da se veruje da će ukrajinska vojska stvari učiniti jednostavnim i puniti svoje Abrams tenkove istim dizelom koji sagorevaju drugi tipovi tenkova.

Ali, tu su Abramsovi filteri koji bi se mogli pokazati kao najveća glavobolja za ukrajinske trupe. Dva puta dnevno, posada M-1 mora da okreće motor svog tenka do visokih obrtaja u minuti kako bi pokrenula sistem pulsiranja koji izbacuje vazduh iz rezervoara, a ne u njega, izbacujući prašinu i krhotine sa zadnje rešetke.

Foto: EPA

To održava filtere čistim tokom dugotrajnih primenjivanja. Pre nego što su Amerikanci dodali pulsno-mlazni sistem na M-1, početkom 2000-ih, posade tenkova - posebno one koje se bore u pustinji - otvoreno su se žalile na pouzdanost svojih vozila.

-Vojni zvaničnici su svesni problema sa velikom potrošnjom goriva, nepouzdanim pumpama za gorivo i gutanjem peska, izvestila je 1992. godine Kancelarija za odgovornost američke vlade. „Rade na rešenjima.“

Rešenje za problem gutanja peska bio je proces pulsnog čišćenja dva puta dnevno. Radi sasvim dobro, sve dok se posade rigorozno pridržavaju njegovog rasporeda. Čak i kada se na njih puca.

-Sve te stvari posade mogu da se nauče, ali ako ikada pogreše – a oni će pogrešiti – uništiti motor vredan milion dolara koji se ne može popraviti na terenu, Mark Hertling, penzionisani general američke vojske, rekao je za Kijev Independent.

(David Axe,Forbes)

BONUS VIDEO - RUSKA PACIFIČKA FLOTA: Izvođenje vežbe odbrane Severnog morskog puta

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

KAKVA BOMBA U BANJALUCI! Borac doveo najveću ikonu bosanskohercegovačkog fudbala