KOLIKO JE OSTALO UKRAJINSKIH SU-27? Najboljim lovcima kojima još raspolaže Kijev potrebno iznenađujuće malo vremena za akciju (VIDEO)

Предраг Стојковић
Predrag Stojković

29. 06. 2024. u 17:57

KADA je reč o vojnoj avijaciji Ukrajine, retko se govori o Su-27, avionima koje koriste Ukrajinci, ali o kojima postoje neki zanimljivi detalji.

КОЛИКО ЈЕ ОСТАЛО УКРАЈИНСКИХ СУ-27? Најбољим ловцима којима још располаже Кијев потребно изненађујуће мало времена за акцију (ВИДЕО)

Foto: EPA

Nedavno je ukrajinski portal Difens ekspres preuzeo i objavio analizu u vezi sa upotrebom lovaca Su-27 od strane ukrajinskih vazduhoplovnih snaga.

Su-27UB, verzija za obuku, takođe se pojavljuje na reportažnim slikama. Takođe je interesantno da se na Su-27 mogu videti integrisane sovjetske rakete vazduh-vazduh tipa R-27. Takođe upada u oči da lovac kroz ceo tekst oslovljavaju NATO kodnim imenom, Flanker, kako se nadaju prijemu u pakt.

Navedeni ukrajinski izvor takođe tvrdi da njihovi podaci pokazuju da se Su-27, u svim verzijama, aktivno koristi u bitkama protiv “ruskog osvajača”.

KOLIKO VREMENA JE POTREBNO DA SE PRIPREMI BORBENA MISIJA NA SU-27?

Prema izveštajnim podacima, za pripremu Su-27 za poletanje i misiju potrebno je od 30 do 60 minuta. U proseku je potrebno 10 tehničara, svaki specijalizovan za određeni segment aviona, od komunikacija do naoružanja.

Iako se Su-27 koriste za različite vrste misija, od presretanja vazdušnih ciljeva do vazdušne podrške i udara na ruske kopnene ciljeve, a dodaju da je njihov resurs i dalje značajan, mada on nije neograničen.

Foto telegram milinfolive

Navedeni izvor navodi da će nakon rata morati da se vodi ozbiljna rasprava o sudbini Su-27 i mogućem programu modernizacije aviona.

Naravno, u izveštaju se postavljalo i pitanje o F-16 i neizbežnom poređenju Su-27 i F-16. Odgovor je bio sledeći: Performanse F-16, domet i sposobnost F-16 da pogađa mete na velikoj udaljenosti su mogućnosti kojima Su-27 jednostavno ne može da se približi.

Sovjeti su razvili Su-27 da bi bio konkurent američkim F-14 Tomcat i F-15 Eagle. U službu je stupio 1985. godine.

Su-27 ostaju važni u kontekstu u kojem se ukrajinska vojna avijacija suočava sa velikom krizom svojih borbenih aviona, ali i resursa, u kojima brojčano dominira ruska avijacija.

Međutim, čak i tako, pametna upotreba sistema protivvazdušne odbrane od strane Ukrajinaca učinila je rusku avijaciju neefikasnom, barem u prvoj fazi rata, tvdi izvor.

UKRAJINSKI SU-27 FLAKER SA ZAPADNIM NAORUŽANjEM?

Iako ukrajinski Su-27 nisu uvek bili u medijski promovisani poput Su-24 ili MiG-29, postojale su neke važne činjenice.

Oruzjeonline.com je u aprilu izvestio o video snimku koji prikazuje ukrajinski Su-27 Flanker kako lansira vođenu bombu francuske proizvodnje Hammer. To je bilo prvi put da se pojavila potvrda da je ova vođena bomba integrisana u flotu Su-27 ukrajinskog ratnog vazduhoplovstva.

Francuska je pokrenula isporuku 50 AASM bombi svakog meseca Ukrajini, zajedno sa još 40 projektila SCALP koje će biti isporučene tokom cele tekuće godine.

AASM Hammer proizvodi kompanija Safran i predstavlja visoko precizno „hibridno oružje“ koje ima karakteristike negde između bombe i/ili projektila vazduh-zemlja. U stvari, to je i dalje bomba, konvencionalna, ali sa posebnim kompletom koji značajno povećava njen domet i preciznost. Ruski analog ovome je UMPK modul montiran na FAB bombe.

Foto: Printscreen

Prošlog meseca, takođe smo pisali i o lansiranju raketa AGM-88 HARM sa ukrajinskih lovaca Su-27 ali i sa MiG-29 uz pomoć iPad tableta.

PERFORMANSE F-16 U ODNOSU NA SU-27

Prema rečima pilota ukrajinskog vazduhoplovstva, potpukovnika Fišera Dmitrija Vilhelmoviča, performanse F-16 su mnogo niže od performansi njegovog Su-27. Izjavu je dao u video intervjuu snimljenom u leto 2022. On je uporedio dva lovca na osnovu svog iskustva, nakon što je ukrajinski pilot upravljao F-16.

-Leteo sam na F-16, još od prvog dana svideo mi se. Međutim, po performansama je mnogo niži od Su-27, priznaje pilot. Treba napomenuti da je poređenje zasnovano na jednoj od karakteristika po kojima su ruski avioni opšte poznati – upravljivosti i sposobnosti u bliskoj borbi. Mnogi stručnjaci čak kažu da je, u principu, od sovjetskih i ruskih lovaca Su-27 „kralj manevarske vazdušne borbe“.

Prema mišljenju stručnjaka, ako se F-16 uporedi sa bilo kojim sovjetskim/ruskim avionom, to bi trebalo da bude MiG-29. Dok je Su-27 mnogo bolji u odnosu na F-15.

Poređenje između Su-27 i F-16 koliko je logično, toliko i nije. Po mišljenju mnogih vojnih stručnjaka iz ove niše, Su-27 ne treba porediti sa F-16, već sa drugim američkim vodećim avionom – F-15. Međutim činjenica da je najbliži MiG-29 – konkurentu F-16 u istoj klasi, Su-27, zato se upravo i radi ovo poređenje.

SU-27 PROTIV F-16

Ukoliko ipak odlučimo da uporedimo suve podatke dva aviona, i oni se razlikuju u nekim pravcima. Dvostruki motori Su-27 mogu da obezbede veću manevarsku sposobnost, ali sat leta u ovom lovcu košta skoro duplo više, čak 22.000 dolara dok F-16 košta 12.000 dolara na sat.

Jedna od prednosti ruskog lovca je njegovo naoružanje raketom R77 Vimpel. Za razliku od AIM-120 AMRAAM koji je pod krilima F-16 i ima maksimalni operativni domet od 150 km, R77 Vimpel može da gađa ciljeve na udaljenosti od 193 km. Takođe Vimpel putuje brzinom od 6 maha dok je konkurent sporiji sa 5 maha maksimalno.

Sa druge strane, avionika F-16 je naprednija od one kod ruskog lovca. Najnoviji F-16 čak mogu da uporede svoju avioniku sa onom iz najnaprednijeg ruskog stelt lovca, Su-57. Oba lovca, Su-27 i F-16, lete istom približnom maksimalnom brzinom od 2 maha.

Prema korisnicima sajta livejournal, postoje izveštaji o pogibiji upravo navedenog oficira ukrajinskog vazduhoplovstva. Informacije o pogibiji potpukovnika Fišera i Dmitrija Vilhelmoviča objavljene su kako na ruskim tako i na ukrajinskim vestima.

Analize poput ovih smatramo za izuzetno zanimljive, pa donekle i realne, gde jeste imperativ prikazati zapadno naoružanje superiornim ali se ne sme direktno pljunuti po sovjetskom jer ga je Kijev nasledio, svojevremeno veličao i svakodnevno koristi.

Foto Tanjug/AP

SU-27 ČINjENICE

Su-27, ili Flanker-B po NATO klasifikaciji, je ruski višenamenski lovac četvrte generacije dizajniran za vazdušnu borbu. Uspeh ovog lovca doveo je do njegove masovne kupovine i eksploatacije u inostranstvu, kao i do pojave mnogo različitih modifikacija originalnog dizajna. Su-27 je idalje glavni vojni avion ruskog vazduhoplovstva.

Serijski Su-27 su ofarbani u standardnu „nebesku“ kamuflažu za lovce iz tri nijanse plave. Donji deo aviona je obojen u običnu svetloplavu boju. Diskovi točkova i niše na šasiji su ofarbani u različite nijanse zelene, nosači šasije su sivi. Unutrašnjost kabine takođe ima pretežno zelenu i plavo-zelenu boju.

Razmotrite glavne karakteristike lovca Su-27 kao primer modifikacije Su-27P (S) – prazna masa aviona je 16300 kg, masa goriva: 9400 kg (maksimalno), 5240 kg (normalno); maksimalna brzina (na nadmorskoj visini od 11 km): 2500 km/h; minimalna brzina: 200 km/h; domet pri punom rezervoaru: 3900 km; maksimalna visina leta: 22500 m.

KOBRA MANEVAR

Su-27 po svojim tehničkim karakteristikama prevazilazi mnoge avione četvrte generacije. Su-27 je opremljen SDU-10S, koji poboljšava aerodinamička svojstva okvira aviona u letu, smanjuje opterećenje i kontroliše let. Upravljački sistem ima dva režima rada i jedan hitan.

Automatsko upravljanje obezbeđuje sistem SAU-10, koji stabilizuje ugaonu poziciju aviona, njegovu visinu, horizontalni let, kontrolu naoružanja, prilaz za sletanje i druge funkcije.

Da bi se povećala pouzdanost upravljanja i zaštitila kontrola letelice od hakovanja, CDS kanali imaju različite vrste signala. Ispravnost sistema kontroliše kvorum, a svi kontrolni kanali su međusobno sinhronizovani.

Motori su široko razmaknuti u odnosu na telo. Ako nešto uđe u jedan motor, verovatnoća oštećenja i kvara drugog je značajno smanjena. Pored toga, ovaj dizajn smanjuje zavisnost od uticaja trupa na usisnike vazduha i stvara prilično širok unutrašnji tunel za vešanje oružja.

Vektor potiska kontroliše mlaznica i regulator naknadnog sagorevanja RSF-31. Mlaznice naknadnog sagorevanja se automatski podešavaju; kao radni fluid koriste motorno gorivo.

Sistem upravljanja borbenim oružjem je različit na različitim modifikacijama Su-27. Većina aparata je opremljena samo oružjem vazduh-vazduh, ali modifikacije Su-30 i Su-27SM takođe imaju projektile vazduh-zemlja.

U režimu vazduh-vazduh, avioni mogu otkriti do 10 ciljeva, usmeriti do 2 projektila na jednu metu i pucati na samo jednu metu. U režimu vazduh-zemlja, avioni uglavnom „vode“ metu mapiranjem terena i otkrivanjem objekata.

Ukupno, avion je opremljen sa deset jedinica suspenzije. Maksimalno borbeno opterećenje aviona je 6 tona municije, među kojima mogu biti i rakete različitih klasa.

Glavno naoružanje Su-27 je do 6 raketa vazduh-vazduh R-27. Takođe, oprema omogućava kačenje do 6 raketa R-73. Tridesetmilimetarski automatski top GS-30-1 ugrađen je u desno krilo.

oruzjeonline.com

BONUS VIDEO - NUKLEARNE VEŽBE: Ruske snage vežbaju elektronsko lansiranje raketa tokom nestrateških vežbi

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

IMAJU DOBRE IGRAČE, ALI OČEKUJEM PODRŠKU NAVIJAČA: Milojević pred meč sa Čukaričkim