STROŽE MERE U ITALIJI: Zbog novih sojeva virusa korona se menjaju pravila držanja distance

M.Ostojić, od stalnog dopisnika, Rim

17. 03. 2021. u 15:28

U ITALIJI se menjaju pravila držanja distance, sa najmanje od jednog metra od početka ustanovljenog, sada se prelazi na distancu od dva metra među građanima, bilo gde i u bilo kojoj situaciji, zbog novih sojeva virusa koje se lakše prenose.

СТРОЖЕ МЕРЕ У ИТАЛИЈИ: Због нових сојева вируса корона се мењају правила држања дистанце

Foto: EPA

Reč je o „privremenoj odluci“ bez označenog trajanja u trinaestom mesecu pandemije u Italiji, a na predlog Visokog sanitarnog instituta, Ministarstva za Zdravlje i Italijanske agencije za medicinu (Aifa) jer distanca od jednog metra pokazala se kao nedovoljan prostor za izbegavanje zaraze od sojeva koji su lakše prenosivi, posebno na mlade.

Prevedeno na jezik svakodnevnog života i kretanja znači: dva metra distanca u metrou, u autobusu i svim sredstvima javnog prevoza, takođe na mestima gde se konzumira piće ili hrana (iako je Italija sada zatvorena do 6 aprila).

Istovremeno se uvode još dve promene u dosada propisanim merama: osobe koje su imale Kovid-19, a potvrđeno molekularnim testom, treba da budu takođe vakcinisane ali samo sa jednom dozom cepiva i to "najmnaje tri meseca posle infekcije, a najkasnije 6 meseci".

Vakcinisane osobe ako su imale "tesan kontakt" sa nekim ko rezultira pozitivan na korona virus mora ostati u karantinu deset dana iako ne iskazuje simptome zaraze, „vakcinisani treba da se ponašaju u tom periodu kao da nisu vakcinisani“. Jer, još uvek nije sasvim poznato da li osoba vakcinisana može dobiti infekciju ili je eventualno prenositi jer izvesne varijante virusa mogu "zaobići" imuno odgovor kojeg je ponudila vakcina.

Rečju: „nisu slobodni svi“ niti na poslu, niti u porodici, iako su vakcinisani. Svako na poslu treba da nastavi da nosi maske i da održava distancu radi prevencije, zaštite i predostrožnosti – znači održavati sve propisane mere kao i pre vakcinisanja.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

Cedevita podržava klinCE kreativCE: Deca iz SOS Dečjeg sela Srbija osvojili javnost umetničkim delima u sklopu kampanje Budi TU. Budi CE.