ALTERNATIVA SUECKOM KANALU: Ruski milijarder pronašao novu žilu kucavicu svetske trgovine
RUSKI milijarder Oleg Deripaska smatra Transsibirsku železnicu alternativom Sueckom kanalu.

Foto Lj.Đ.
„Kina je u periodu januaru-februaru udvostručila prevoz robe železnicom kroz Rusiju i Aziju. Porast cena i dugotrajna isporuka morem primoravaju Peking da poveća prevoz robe železnicom. Nedavni incident u Sueckom kanalu samo je učvrstio stav međunarodne zajednice da je neophodno razvijati železnički prevoz robe iz Azije u Evropu“, napisao je na svom Telegram kanalu.
Prema njegovim rečima, Rusija ima nekoliko projekata, koji mogu da budu alternativa popularnoj maršruti, najvažniji među njima je modernizacija Transsibirske železnice.
Milijarder se nada da će situacija u Sueckom kanalu omogućiti „Ruskim železnicama" da drugačije gledaju na tranzitni saobraćaj.
„Najočigledniji i ekonomski opravdan cilj je dati Rusiji mogućnost da razvija glavno čvorište - vezu između Evrope i Azije“, uveren je biznismen.
Podsetio je da bi njegova ranija ideja o rekonstrukciji vodećih železničkih linija, takozvanog „Trakta sibirskog kedra", mogla da postane alternativa novom kineskom „Putu svile“ i da je neophodno ovu inicijativu pretvoriti u nacionalni projekat.
Ranije su „Ruske železnice" izjavile, da kompanija primećuje neprestano povećanje klijenata koji traže prevoz kontejnerima, nevezano za nedavnu situaciju u Sueckom kanalu. Spremni su za povećanje obima i planiraju da razvijaju svoje usluge.
„Ruske železnice" od aprila 2020. godine beleže višestruko povećanje obima kontejnerskog tranzita na relaciji Kina-Evropa-Kina. Prosečna brzina isporuke kontejnera u glavnim pravcima je u proseku 1.100-1.200 kilometara dnevno. Što je mnogo više nego u pomorskom i drumskom saobraćaju, što se tiče vazduhoplovstva, uzimajući u obzir prvu i poslednju milju, više i u odnosu na sve kontejnere na terminalima. „Ruske železnice" su primetile da je obezbeđena stabilna carinska politika, jer stope za tranzit kontejnera kroz mrežu Ruskih železnica nisu povećane od 2011. godine.
Podsetimo, kontejnerski brod dužine 400 metara „Ever given“ prošle nedelje se na putu iz Kine u Roterdam nasukao na 151. kilometru Sueckog kanala, na mestu širokom manje od 300 metara, čime je blokirana jedna od arterija svetske ekonomije. Brod je 29. marta odblokiran, u akciji je učestvovalo više od 15 tegljača.
rs.sputniknews.com
Preporučujemo

BILANS BLOKADE SUECKOG KANALA: Egipatski admiral objavio - Gubici i do milijardu dolara
01. 04. 2021. u 00:08

EVO KAKVA JE SITUACIJA U SUECU: Kanal napokon prohodan, čak 400 brodova čeka prolazak
30. 03. 2021. u 10:24

ŠOK PROGNOZA ZA OKTOBAR: Najavljeno da će pasti pola metra snega! Ovakve ekstreme ni meteorolozi ne pamte
PREMA najavama meteorologa, oktobar 2025. počeće u Srbiji pod uticajem prodora hladnog vazduha sa severoistoka Rusije koji je došao do Nemačke i Poljske, ali se polako približava ka nama što će prouzrokovati razvoj ciklona u Jonskom, Tirenskom i delu Jadranskog mora i već 1. oktobra, u sredu, u večernjim časovima na jugu i jugozapadu Srbije počeće da pada kiša.
30. 09. 2025. u 20:58

"ZAŠTO MI PIPAŠ ŽENU?" Ovako je počela tuča na svadbi u Gornjem Milanovcu, nasrnuli na doktora (VIDEO)
SVADBENO veselje u Gornjem Milanovcu pretvorilo se u haotičnu scenu kada je došlo do nesvakidašnjeg incidenta.
30. 09. 2025. u 16:10

NE DA NA ĆERKU Bogdanin otac očitao lekciju Veljku, jasno mu stavio do znanja: "Možda pre nisi imao ovakvu devojku..."
VELjKO je uvek isticao da želi veliku porodicu sa mnogo dece kojima će usaditi prave vrednosti i tradiciju.
29. 09. 2025. u 16:17
Komentari (0)