PET DECENIJA OD SMRTI DŽIMIJA HENDRIKSA: Legenda i pola veka posle smrti
DANAS se navršava 50 godina od smrti jednog od najboljih gitarista svih vremena Džimija Hendriksa, koji je svojim inovativnim stilom i ekstremnim nastupima uneo revoluciju u rok muziku, kao niko pre njega. Njegova originalna i neobična tehnika sviranja i posle pola veka je inspiracija za mnoge muzičare.
Foto Rolling stone
Levoruki gitarista bio je čuven po maestralnim improvizacijama na koncertima. Među prvima je koristio specijalne efekte kao što su distorzija, vah-vah pedale i pojačala sa povratkom zvuka. Svoj "fender stratokaster" svirao je iza leđa, iza vrata, pa čak i zubima.
Na Čendlerovu inicijativu osniva trio "Džimi Hendriks ikspirijens", premijerni koncert imali su u pariskoj "Olimpiji", a u jesen 1966. snimaju singl "Hej Džo", a potom i "Parpl hejz", možda i najpoznatiju Hendriksovu stvar. U tom periodu razvio je svoj blistavi stil. U junu 1967. svirao je u noćnom klubu "Savil" u Londonu, a nastupu je prisustvovao i Pol Makartni.
- I danas mi prođu žmarci niz kičmu kad god se setim kada sam prvi put video Hendriksa kako svira - ispričaće Makartni. - Zavese su odletele unazad, a on je išao napred svirajući "Klub usamljenih srca narednika Pepera" od "Bitlsa". To mi je bilo jedno od najvećih priznanja u karijeri.
Poslednje reči koje je napisao noć pre smrti glase:
"Priča o životu je brža od namigivanja. Priča o ljubavi je zdravo i zbogom, dok se ponovo ne sretnemo". Hendriksov uspon ka slavi trajao je samo četiri kratke godine, ali tokom tog perioda uspeo je da zauvek promeni način sviranja električne gitare. U Rokenrol kuću slavnih primljen je 2005, a na holivudskom Bulevaru slavnih je 1994. postavljena njegova zvezda. Časopis "Roling ston" ga je 2003. rangirao na prvo mesto liste "Sto najvećih gitarista svih vremena".
Bio je buntovnik bez razloga u svakom pogledu, ne samo kada je reč o pisanju pesama, već i stilu sviranja gitare - uprkos tome što je bio levoruk, koristio je gitare za dešnjake, koje je jednostavno okretao i rekonstruisao u suprotnom smeru. Izvodio je bluz solaže i gitarske rifove sa takvom strašću kakva nikad ranije nije viđena. Telo mu je bilo sjedinjeno sa muzikom - njihao bi kukovima, padao na kolena, ležao na leđima i svirao zatvorenih očiju. Ponekad bi preterao, nabijajući svoju gitaru u pojačalo ili bi je jednostavno - zapalio. Njegov bezgranični pogon, tehnička sposobnost i kreativna primena efekata, zauvek su promenili zvuk rokenrola.
Preporučujemo
EKSKLUZIVNO - URANIJUM I TEŠKI METALI OTKRIVENI U TKIVU GENERALA PAVKOVIĆA: Iz italijanske laboratorije stigli rezultati analiza (FOTO)
U TUMORSKOM tkivu generala Nebojše Pavkovića, koje je 15. septembra poslato na analize u specijalizovanu laboratoriju u Italiji, pronađeni su uranijum i teški metali u ekstremno visokim koncentracijama!
29. 11. 2025. u 08:00
OTAC PADAO U NESVEST, HITNA INTERVENISALA NEKOLIKO PUTA Mučne scene na sahrani Ane Radović - Iz porodične kuće je ispratili na večni počinak
DANAS je na Zlatiborskom groblju sahranjena Ana Radović iz Čajetine, koja je poginula u teškoj sabraćajnoj nesreći na magistralnom putu kod Čačka.
28. 11. 2025. u 14:45
ISPLIVAO SNIMAK: Šerif peva - "Smradovi su preko Drine prešli" - a tvrdi da pesmu nikad nije izvodio
BURA oko fotografije i snimka folkera Ace Lukasa sa Naserom Orićem, nekadašnjim komandantom jedinica Armije RBiH u području Srebrenice tokom rata u Bosni i Hercegovini, ne stišava se. I dalje akteri "kafanskog susreta" izazivaju veliku pažnju, a sad je u centru pevač Šerif Konjević, koji je pozvao srpskog pevača da prisustvuje privatnoj proslavi u restoranu u centru Sarajeva, gde je bio pozvan i Naser Orić.
02. 12. 2025. u 12:35
Komentari (1)