OTVOREN PAVILJON SRBIJE U KINI: Nova prilika za naše privrednike na najvećem tržištu na svetu
PRIVREDNA komora Srbije u saradnji sa kineskim partnerima otvorila je Srpski nacionalni paviljon u kineskoj provinciji Anhuej u gradu Bengbu, gde će na jednom mestu biti predstavljene kompanije i proizvodi iz naše zemlje.
Paviljon se nalazi u okviru kompleksa Rising Moon Expo Park koji se prostire na 300.000 kvadrata i predstavlja turističku atrakciju tog dela Kine.
Jelena Grubor Stefanović, direktorka Predstavništva Privredne komore Srbije u Kini, kaže da će Srpski paviljon omogućiti da se proizvodi i kompanije iz naše zemlje predstave na velikom kineskom tržištu i otvore nove poslovne mogućnosti za saradnju dve privrede.
Govoreći o mogućnostima za plasiranje domaćih proizvoda u Kinu, objašnjava da tržište Kine nudi velike mogućnosti za razvoj poslovanja ali je istovremeno specifično i zahtevno, kako u pogledu registracije proizvoda, tako i kada se govori o promociji, prodaji, standardima, količinama, kvalitetu i kontinuitetu isporuka. Opisuje ovo tržište kao veliko, perspektivno i vrlo decentralizovano za poslovanje.
„Kina ima veliki broj uvoznika i agenata koji mogu da pomognu u započinjanju biznisa i pri registraciji i plasmanu proizvoda”, kaže Stefanovićeva.
Dodaje da je „lokalizacija”, odnosno, prilagođavanje imena brenda tamošnjem tržištu važan korak, dok neke kompanije idu i dalje od toga i kompletno prilagođavaju proizvode kineskim potrošačima.
„U Kini preko 800 miliona ljudi koristi internet za pretragu i kupovinu proizvoda, a 60 do 70 odsto promocije i kupovine odvija se preko onlajn platformi, poput, Tmall, JD.comt, Pinduoduo.
Važno je, ističe, da srpske kompanije zainteresovane za ovo tržište ulože u marketing i promociju kako bi se što bolje pozicionirale.
„Najveću prepreku predstavlja upravo neprepoznatljivost srpskih brendova, nekonkurentne cene, kontinuitet u kvalitetu i isporukama proizvoda i nepoznavanje tržišta. Posebno je važna uloga institucija i saradnja nadležnih organa kada je u pitanju ispunjavanje standarda za plasman proizvoda na kinesko tržište”, ističe Stefanovićeva.
Prilikom poslovanja sa kineskim partnerima, ukazuje, treba imati u vidu i način komunikacije koji zahteva veliku dozu strpljenja.
Privredna komora Srbije će i u ovoj godini u saradnji sa kineskim partnerima nastaviti da promoviše srpske proizvode u Kini, posebno srpsku hranu i piće. Predviđeno je i učešće srpskih kompanija na sajmovima CIIE u Šangaju i CEEC u Nigno, kao i na Hainan Expo.
PRED NAMA SU TRI VELIKA PRAZNIKA U NIZU: Sutra je Krstovdan - ove običaje bi trebalo da ispoštujete
SRPSKA pravoslavna crkva (SPC) sutra slavi Krstovdan, kao uspomenu na prve hrišćane koji su primili veru na samom početku hrišćanske propovedi. Potom sledi Bogojavljenje, pa Jovanjdan.
17. 01. 2025. u 15:55
"LjUDI ĆE UMRETI" Vatrogasci nedeljama pre užasa u Los Anđelesu upozoravali na najgori scenario
MANjE od mesec dana pre nego što su požari zahvatili Los Anđeles, grupa iskusnih vatrogasaca okupila se na Gradskom veću kako bi tražili veća sredstva.
15. 01. 2025. u 14:03
SMRT ZA SRPSKU NOVU Preminula majka popularne folkerke, ona se oglasila: "Umrla je u miru"
POSLEDNjE trenutke provela je u Valjevu, gde je inače i živela.
17. 01. 2025. u 15:45
Komentari (0)