ISTRAŽIVANJE OTKRILO: Koje reči odbijaju ljude od kupovine
KOMPANIJE bi mogle nesvesno da nanesu štetu prodaji svojih proizvoda ukoliko prilikom njihovog predstavljanja koriste sintagmu „veštačka inteligencija“, pokazalo je novo istraživanje.

Foto Shutterstock
-Kad se pomene veštačka inteligencija, ona uglavnom smanjuje emocionalnu povezanost kupca s proizvodom, što onda smanjuje njihovu sklonost da ga kupe. Otkrili smo da emocionalno poverenje igra ključnu ulogu u tome kako potrošači percipiraju proizvode koji koriste veštačku inteligenciju, izjavio je Mesut Čiček, glavni autor studije i asistent na Univerzitetu Vašington Stejt, koji je predvodio istraživanje.
Kako bi proverili kako će potrošači reagovati na sintagmu „veštačka inteligencija“ u opisu proizvoda i usluga, istraživači su sastavili upitnik s različitim pitanjima i opisima proizvoda u različitim kategorijama.
Ukupno su obuhvatili 1.000 ispitanika koji su dobili identične opise, na primer, pametnih televizora, ali je u jednom opisu bio naveden izraz „veštačka inteligencija“, a u drugom je bio izostavljen.
Grupa koja je dobila opis s rečima „veštačka inteligencija“ izjavila je kako je manja verovatnoća da će kupiti taj televizor.
-Takođe smo otkrili da je negativna reakcija na pominjanje AI bila još izraženija za proizvode i usluge "visokog rizika”, one kod kojih su ljudi oprezniji kad ih kupuju, poput skupe elektronike, medicinskih uređaja ili finansijskih usluga. Budući da neuspeh nosi veći potencijalni rizik, koji može uključivati novčani gubitak ili opasnost za fizičku sigurnost, pominjanje veštačke inteligencije za opise takvih proizvoda može učiniti potrošače opreznijim i smanjiti šanse da će kupiti dati proizvod, objašnjava Čiček.
On je naveo da su testirali osam kategorija proizvoda i usluga, a rezultati su uvek bili isti – proizvodi i usluge koji su u svojim opisima sadržavale reči „veštačka inteligencija“ bili su manje poželjni, preneo je portal „Zimo“.
- Naglašavanje veštačke inteligencije možda neće uvek biti korisno, naročito za visokorizične proizvode. Usredsredite se na opisivanje karakteristika ili prednosti i izbegavajte da puno pominjete AI, savetuje Čiček.
Istraživanje je objavljeno u časopisu „Journal of Hospitality Marketing & Management“.
(sputnikportal.rs)
BONUS VIDEO - RUSKI TOP GAN: Piloti ruske severne flote izvode vežbe iznad Barencovog mora
Preporučujemo

TRAMP IMA NOVI SPORAZUM ZA ZELENSKOG Ukrajinci zgroženi: "Ovo je pljačka"
SJEDINjENE Američke Države guraju sveobuhvatan novi sporazum kojim žele da preuzmu kontrolu nad ključnim ukrajinskim rudnim i energetskim resursima, ne nudeći zauzvrat nikakve bezbednosne garancije Kijevu – što predstavlja značajnu eskalaciju u odnosu na prethodne zahteve.
29. 03. 2025. u 15:29

RODITELjI POGINULE DECE FORMIRALI ŽIVI ŠTIT: Ne dozvoljavaju da se tela odnesu na obdukciju
RODITELjI koji su u požaru izgubili svoju decu u diskoteci "Puls" u Kočanima ne dozvoljavaju da se tela nastradalih odnesu na dodatnu obdukciju u Skoplje, tražeći da im se odmah predaju kako bi pripremili sahrane, javlja Plusinfo.
16. 03. 2025. u 19:40

MILICA BEZ POSLA: Tragačica dobila otkaz, završila na Birou za zapošljavanje - kao tehnološki višak! Od tada nije našla novi
JOKANOVIĆEVA se nalazi na Birou za zapošljavanje, a ovu temu javno je pokrenula voditeljka RTS-a Tanja Peternek Aleksić.
28. 03. 2025. u 15:24
Komentari (0)