ISTRAŽIVANJE OTKRILO: Koje reči odbijaju ljude od kupovine
KOMPANIJE bi mogle nesvesno da nanesu štetu prodaji svojih proizvoda ukoliko prilikom njihovog predstavljanja koriste sintagmu „veštačka inteligencija“, pokazalo je novo istraživanje.
-Kad se pomene veštačka inteligencija, ona uglavnom smanjuje emocionalnu povezanost kupca s proizvodom, što onda smanjuje njihovu sklonost da ga kupe. Otkrili smo da emocionalno poverenje igra ključnu ulogu u tome kako potrošači percipiraju proizvode koji koriste veštačku inteligenciju, izjavio je Mesut Čiček, glavni autor studije i asistent na Univerzitetu Vašington Stejt, koji je predvodio istraživanje.
Kako bi proverili kako će potrošači reagovati na sintagmu „veštačka inteligencija“ u opisu proizvoda i usluga, istraživači su sastavili upitnik s različitim pitanjima i opisima proizvoda u različitim kategorijama.
Ukupno su obuhvatili 1.000 ispitanika koji su dobili identične opise, na primer, pametnih televizora, ali je u jednom opisu bio naveden izraz „veštačka inteligencija“, a u drugom je bio izostavljen.
Grupa koja je dobila opis s rečima „veštačka inteligencija“ izjavila je kako je manja verovatnoća da će kupiti taj televizor.
-Takođe smo otkrili da je negativna reakcija na pominjanje AI bila još izraženija za proizvode i usluge "visokog rizika”, one kod kojih su ljudi oprezniji kad ih kupuju, poput skupe elektronike, medicinskih uređaja ili finansijskih usluga. Budući da neuspeh nosi veći potencijalni rizik, koji može uključivati novčani gubitak ili opasnost za fizičku sigurnost, pominjanje veštačke inteligencije za opise takvih proizvoda može učiniti potrošače opreznijim i smanjiti šanse da će kupiti dati proizvod, objašnjava Čiček.
On je naveo da su testirali osam kategorija proizvoda i usluga, a rezultati su uvek bili isti – proizvodi i usluge koji su u svojim opisima sadržavale reči „veštačka inteligencija“ bili su manje poželjni, preneo je portal „Zimo“.
- Naglašavanje veštačke inteligencije možda neće uvek biti korisno, naročito za visokorizične proizvode. Usredsredite se na opisivanje karakteristika ili prednosti i izbegavajte da puno pominjete AI, savetuje Čiček.
Istraživanje je objavljeno u časopisu „Journal of Hospitality Marketing & Management“.
(sputnikportal.rs)
BONUS VIDEO - RUSKI TOP GAN: Piloti ruske severne flote izvode vežbe iznad Barencovog mora
Preporučujemo
ALARMANTNO! "PRIPREMITE ZALIHE ZA 72 SATA": Evropa pred katastrofom, a ove zemlje u opasnosti
U IZVEŠTAJU o civilnoj i vojnoj spremnosti Evrope, koji je objavljen u sredu, navodi se kako bi stanovnici Evropske unije trebalo da prikupe zalihe neophodnih potrepština u slučaju izbijanja rata ili neke druge velike opasnosti, piše "Njuzvik".
04. 11. 2024. u 16:15
PUTINU U POMOĆ STIŽE NAJELITNIJA VOJSKA: Šta je "Olujni korpus", jedna od najmoćnijih specijalnih jedinica na svetu
SEVERNOKOREJSKA pojačanja dolaze usred naznaka da se Rusija bori s popunjavanjem svojih snaga.
30. 10. 2024. u 12:37
KRILI LjUBAV: Bane Mojićević PRIZNAO za vezu sa Milenom Ćeranić
PEVAČ Bane Mojićević iznenadio priznanjem.
04. 11. 2024. u 13:02
Komentari (0)