GODINU DANA OD NEZAPAMĆENE TRAGEDIJE: I pored petoro nastradalih u podmornici Titan, planiraju se nove ekspedicije (VIDEO)

Ђорђе Грмуша
Đorđe Grmuša

18. 06. 2024. u 19:19

PROŠLO je tačno godinu dana od kada je podmornica Titan tragično implodirala na putu ka olupini Titanika.

ГОДИНУ ДАНА ОД НЕЗАПАМЋЕНЕ ТРАГЕДИЈЕ: И поред петоро настрадалих у подморници Титан, планирају се нове експедиције (ВИДЕО)

Foto: Profimedia/Ilustracija

Sada, zastrašujući video prikazuje koliko je duboko podmornica zaronila pre nego što ju je zdrobio ogroman pritisak vode.

Ključni video, kreiran od strane španske animacione kompanije  MetaBallStudios, postepeno se spušta kroz digitalni podvodni pejzaž, prikazujući dubinu do koje je Titan stigao pre nego što je doživeo katastrofu.

Podmornica Titan – kojom je upravljala američka firma OceanGate – započela je svoj zaron ujutru 18. juna 2023. godine, ali je kontakt sa matičnim brodom izgubljen samo sat i 45 minuta nakon zarona.

Nakon četvorodnevne potrage, daljinski upravljano podvodno vozilo (ROV) tragično je otkrilo olupinu Titan-a, nedaleko od pramca Titanika.

Svi putnici na brodu – Šahzada Davud i njegov devetnaestogodišnji sin Sulejman, britanski milijarder Hejmiš Harding, francuski istraživač Pol-Anri Nardžolet i izvršni direktor OceanGate -a, Stokton Raš – poginuli su na licu mesta u trenutku kada je Titan doživeo "katastrofalnu imploziju", utvrdile su tamošnje vlasti.

Raš – koji je promovisao karte po ceni od 150.000 dolara – opisao je putovanje podmornicom Titan kao "bezbednije od prelaska ulice". On je više puta ignorisao zastrašujuća upozorenja da je njegova podmornica smrtonosna zamka koja bi "mogla ubiti nekoga", nazivajući ih "ozbiljnim ličnim uvredama".

Katastrofalna implozija Titan-a bila je izazvana naglim prelaskom sa niskog na visok pritisak unutar podmornice, verovatno uzrokovanim defektom u njenim zidovima.

U dubinama okeana, pritisak raste do te mere da samo posebno prilagođeni organizmi mogu preživeti. Režiser filma Titanik, Džejms Kameron, koji je poznat po svojim misijama u dubokom moru, rekao je da je Titan imao "tri potencijalne tačke kvara" i ukazao da je njegova "Ahilova peta" bio trup od ugljeničnih vlakana.

Međutim, američka obalska straža još uvek istražuje šta je tačno dovelo do implozije.

- Blisko sarađujemo sa našim domaćim i međunarodnim partnerima kako bismo osigurali sveobuhvatno razumevanje incidenta -rekao je predsednik odbora Džejson Nojbauer u izjavi u petak.

Titan je opisan kao podmornica, ali je zapravo bio podvodni brod. Podmornica je nezavisna krstarica sa sopstvenim napajanjem i sistemom za obnovu vazduha, dok podvodni brod mora biti podržan od strane površinskog broda ili tima na obali.

U proseku, podmornice mogu zaroniti do maksimalne dubine od oko 450 metara, prema Marine Insight-u. Međutim, podmornica Titan kompanije OceanGate bila je dizajnirana da dostigne dubine veće od osam puta od ovoga, sa maksimalnom dubinom od 4.000 metara.

Uprkos prošlogodišnjoj tragičnoj ekspediciji, istraživači i dalje planiraju zaroniti do mesta olupine Titanika kako bi istražili brzo propadajući brod.

Naime, kompanija sa sedištem u Džordžiji, koja poseduje prava na spasavanje Titanika, nazvana RMS Titanic Inc, planira da poseti potopljeni brod u julu koristeći ROV-ove.

I Lari Konor, milijarder iz oblasti nekretnina iz Ohaja, najavio je da lično planira putovanje do olupine u dvosednom podvodnom brodu 2026. godine.

U međuvremenu, australijski milijarder Klajv Palmer obećao je da će rekonstruisati čuveni brod po procenjenoj ceni od milijardu funti. "Titanik II", koji će biti gotov do 2027. godine, blisko će oponašati originalne specifikacije broda, dok će uključivati moderne navigacione i bezbednosne sisteme iz 21. veka.

(B92)

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

IZRAEL JE ZATEČEN: Delije uradile nešto što je malo ko očekivao