NAUČNO ISTRAŽIVANJE: Kako prerađeno i crveno meso utiče na organizam
KONZUMIRANjE prerađenog i crvenog mesa povećava rizik od dobijanja dijabetesa tipa 2, pa tako samo dva komada šunke dnevno povećavaju za 15 odsto takvu vrstu opasnosti, pokazala je najnovija studija.
Foto: Shutterstock
Istraživanje, koje su sproveli eksperti sa Univerziteta Kembridž, obuhvatilo je dva miliona ljudi širom sveta, i pruža do sada najmasovniji dokaz koji povezuje crveno meso sa povećanim rizikom od dijabetesa, prenosi danas Gardijan.
Više od 400 miliona ljudi u svetu boluje od dijabetesa tipa 2 koji dovodi do slepila, otkazivanja bubrega, srčanih napada, moždanih udara i amputacije donjih ekstremiteta.
Rezultati najnovije studije ukazuju koliko je važan način ishrane da bi se to izbeglo, a preporučuje se ograničavanje konzumiranja prerađenog mesa, kao i neprerađenog crvenog mesa.
Istraživači su utvrdili da dnevno konzumiranje 50 grama mesnih prerađevina, odnosno dva komada šunke, povećava rizik od dijabetesa tipa 2 za 15 odsto u narednih deset godina, a uzimanje 100 grama neprerađenog crvenog mesa dnevno, ili jedne male šnicle, uvećava taj rizik za 10 procenata.
Ekspert za Univerziteta Aston Duejn Melor kaže da je preporuka da se meso konzumira umereno kako bi se smanjio rizik od dijabetesa tipa 2, a da ishrana treba bude bogata povrćem, voćem, orašastim plodovima, semenkama, pasuljem i ostalim vrstama sočiva.
-Sve to treba da bude praćeno redovnom fizičkom aktivnošću kako bi se minimizirao rizik od stvaranja dijabetesa tipa 2, zaključio je Melor.
(sputnikportal.rs)
BONUS VIDEO - RUSI NA POZICIJI: Viđeni tenkovi u Kurskoj oblasti
Preporučujemo
NAUČNICI ZABRINUTI: Hoće li čovečanstvo preživeti sledeće pomeranje geomagnetnog pola?
19. 08. 2024. u 21:20
Klikni na zvezdicu u gornjem desnom uglu i zaprati Novosti na Google News platformi
SARAJEVSKI MEDIJI BRUJE - VUČIĆ NAS JE SPASIO U ZADNjI ČAS: Omogućio nam da gledamo Svetsko prvenstvo, dok Konaković "bljuje vatru"
SARAJEVSKI Dnevni avaz objavio je tekst u kojem su priznali da je predsednik Srbije Aleksandar Vučić, preko saglasnosti za podršku Telekoma Srbija, praktično omogućio da građani Bosne i Hercegovine gledaju utakmicu svoje reprezentacije protiv Kanade na Svetskom prvenstvu.
12. 06. 2026. u 17:33
ŠEF NEMAČKE VOJSKE IZDAO DRAMATIČNO UPOZORENjE: Evo kada će nas Rusija napasti, moramo biti spremni za borbu
NEMAČKA mora da se pripremi za ruski napad do 2029. godine, ili čak i ranije, izjavio je šef nemačke vojske za Politiko.
11. 06. 2026. u 16:23
MACA NAPUSTIO PORODIČNI DOM: "Ne mogu više! Rekao sam da je volim i izašao iz stana"
DRAGAN Marinković Maca je nedavno govorio o teškim životnim trenucima tokom rata u Sarajevu kada je trebalo da napusti porodični dom.
12. 06. 2026. u 13:09
Komentari (0)