BLIŽI SE KRAJ "ŠVERCOVANJU" U VOZILIMA GSP: Grad želi da konačno uvede red u javni prevoz, kontrolori u svakom vozilu

Ш. Маровић

09. 12. 2022. u 10:11

SAZNANjE "Novosti" da bi svako vozilo od Nove godine moglo da ima "ličnog" konduktera i da putnici ulaze isključivo na prednja vrata predstavlja još jedan pokušaj da se u autobuse gradskog prevoza konačno uvede red.

БЛИЖИ СЕ КРАЈ ШВЕРЦОВАЊУ У ВОЗИЛИМА ГСП: Град жели да коначно уведе ред у јавни превоз, контролори у сваком возилу

Foto V. Danilov

Gradske vlasti se već decenijama bezuspešno bore sa "švercerima", a GSP odavno predstavlja najvećeg gubitaša među javnim preduzećima, u koji se svake godine ubrizga i četvrtina budžeta, odnosno oko 250 miliona evra.

Kako je ranije istakao gradonačelnik Aleksandar Šapić, prava je sramota reći da od oko 800.000 ljudi, koliko ih prema statistici koristi javni prevoz, svega oko 20 odsto svakog meseca plaća kartu.

- Kontrolori su iz privatne firme koja naplaćuje i kontroliše karte i njih ne interesuje koliko grad sa druge strane mora da doprinese, GSP nema nikakvu odgovornost sa naplatom karata jer dobija subvencije od Grada Beograda, dok su privatnici plaćeni po kilometru, a ne po broju prodatih karata - istakao je tada Šapić. - Kada sve ovo uzmete kao paket, shvatate da u stvari nikoga ne interesuje, osim Upravu grada i građane, ko će da plati to. Te pare su pare Beograđana.

Foto P. Milošević

Iz novoformiranog preduzeća "Naplata prevozne usluge Beograd" ranije su potvrdili da narednih godinu dana neće poskupeti cena karte, što uz kupovinu 100 novih zglobnih autobusa na gas turske firme BMC može dovesti do većeg stepena svesti građana prilikom plaćanja prevoza. Ipak, kako su istakli, bez konkretnih mera, rezultati sigurno neće biti mogući. Iako je prvi čovek prestonice pre dva meseca najavio raskid ugovora sa firmom "Kentkart", još uvek nema informacija dokle se stiglo sa tim postupkom. Ne oglašavaju se ni iz turske kompanije, sa kojom je 2021. potpisan novi ugovor na 13 godina, ali ni iz Grada.

- Preduzeće na čijem čelu sam baviće se pre svega naplatom, logistikom i rukovođenjem javnog prevoza putnika u prestonici - rekao je direktor "Naplate prevozne usluge Beograd" Slaven Andrić. - Ustanovili smo da možemo u frekventnim intervalima kada građani putuju na posao i vraćaju se da smanjimo gužve. Ako redukujemo red vožnje, tako što ćemo vikendom smanjiti broj polazaka i povećati broj polazaka u "špicu", možda ćemo uspeti da smanjimo gužve i da obezbedimo da putnici mogu da ulaze na prednja vrata. Moramo povećati naplatu karata, koja je sada svega oko 20 odsto, odnosno 120.000 građana izmiruje svoju obavezu.

Stalni boravak kontrolora od prve do krajnje stanice u početku će biti edukativnog karaktera, kako bi se putnicima skrenula pažnja na to da moraju kupovati karte. Takođe, aparati za overu karata neće se više nalaziti na sredini, već samo na ulazu i izlazu iz vozila, najavili su iz Sekretarijata za javni prevoz, što svakako nagoveštava oštriju borbu protiv "švercera".

Foto P. Milošević

GODIŠNjE KARTE ZA STARIJE OD 65

PRODAJA godišnjih elektronskih karata za 2023. godinu u pretplati za lica starija od 65 godina počinje od ponedeljka. Izdavanje i produžavanje važenja personalizovanih kartica obavlja se na nekom od 14 prodajnih mesta u gradu. Korisnici javnog prevoza svoje kartice mogu da dopune na više od 2.000 prodajnih mesta ili platnim karticama preko interneta na sajtu www.busplus.rs.

KONDUKTERI NAPLAĆIVALI

TOKOM sedamdesetih godina prošlog veka, organizovanost gradskog prevoza u prestonici bila je mnogo bolja, pa je tako na zadnjim vratima tramvaja sedeo kondukter koji je naplaćivao karte. Ta praksa bila je u određenoj meri i u autobusima, posebno kod privatnih prevoznika tokom devedesetih godina. Posle rata i sankcija, ta praksa je potpuno izgubljena, pa sada vlada anarhija u gradskom prevozu.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (6)

DA SE ZNA KO JE ŠAMPION: Novo zlato za Damira Mikeca