PRAVI NAČIN DA SMRŠATE: Ograničavanje kalorija efikasnije od autofagije
GUBITAK težine može da se ostvari ograničenjem kalorija i smanjenjem broja obilnih obroka, ali i autofagijom, odnosno izbegavanjem uzimanja hrane u doređeno doba dana.
Foto Shutterstock
Odgovorom na pitanje koja je od ove dve metode efikasnija bavila se nova studija. Autofagija, ili konzumiranje hrane u određenim vremenskim intervalima, jedna je od metoda koja je sve popularnija poslednjih godina. Međutim, istraživači i dalje rade na tome da shvate da li i kako vreme konzumiranja hrane utiče na gubitak težine.
Nedavna studija objavljena u Journal of the American Heart Association otkrila je da učestalost i veličina obroka imaju značajniji uticaj na gojaznost od vremenskog okvira obroka. Rezultati pokazuju da ograničavanje ishrane na određena doba dana može da bude neefikasno za ljude da izgube težinu na duži rok.
U studiju o načinu delovanja ograničenja kalorija na telesnu težinu bilo je uključeno 547 učesnika iz tri različita zdravstvena sistema. Istraživači su prikupljali informacije o učesnicima putem elektronskih zdravstvenih kartona i korišćenjem specijalizovane mobilne aplikacije pod nazivom Daily24.
Učesnici su mogli da snime kada su jeli, veličinu obroka, vreme kada su otišli na spavanje i kada su se probudili. Za svaki snimljeni obrok, učesnici su procenili veličinu obroka na manje od 500 kalorija (mali), 500 do 1.000 kalorija (srednji) ili više od 1.000 kalorija (veliki).
Preporučujemo
SVRBI VAS KOŽA? Jedanaest razloga za tegobe, zbog nekih potreban i odlazak kod lekara
01. 03. 2023. u 14:05
Klikni na zvezdicu u gornjem desnom uglu i zaprati Novosti na Google News platformi
MAĐAR IZAŠAO NA BALKON DA POZDRAVI NAROD: Doživeo veliki šok i neprijatnost (VIDEO)
AKTUELNI premijer Mađarske Peter Mađar, doživeo je veliku neprijatnost prilikom obraćanja građanstvu.
07. 06. 2026. u 12:19
"AKO KORISTIŠ MEGAFON, ONDA TO NEMOJ NAZIVATI PISMOM" Peskov oštro o Zelenskom: Da je zaista želeo da ga preda Putinu, mogao je to da učini
DA je Vladimir Zelenski zaista želeo da preda pismo ruskom predsedniku Vladimiru Putinu, mogao je to jednostavno da učini, bez javnog objavljivanja, izjavio je portparol Kremlja Dmitrij Peskov.
07. 06. 2026. u 13:37
NASTAJE NOVA DRŽAVA? Srpske komšije se ujedinjuju sa susedima - za moćnu državu od 22 miliona duša i 272.200 km²
"UNIONISTIČKI pokret je oduvek postojao i on je i dalje živ unutar našeg društva. Nesumnjivo je da je ova diskusija legitiman deo političkog procesa u zemlji. Ja lično nikada ne bih mogao da glasam protiv ujedinjenja."
02. 06. 2026. u 21:24
Komentari (0)