DUGOVEČNIJI UZ LEK PROTIV DIJABETESA? Studija: "Metformin" produžava život
STUDIJA objavljena u Journal of Gerontology: Medical Sciences sugeriše da "metformin", široko korišćen lek za dijabetes tipa 2, može značajno da poveća šanse žena da dožive 90. godinu.
Foto Shutterstock
Analizom 438 postmenopauzalnih žena, polovina njih je uzimala "metformin", dok je druga polovina uzimala drugi lek za dijabetes, "sulfonilureu".
Rezultati su pokazali da je grupa koja je uzimala "metformin" imala 30 odsto veću verovatnoću da doživi 90. godinu. Iako je studija ograničena manjim brojem učesnica i nedostatkom kontrolne grupe, period praćenja od 14 do 15 godina daje značajnost ovim nalazima.
Ova istraživanja podržavaju hipotezu geroscience-a, koja predlaže da usporavanje biološkog starenja može pomoći u prevenciji bolesti povezanih sa starenjem.
Preporučujemo
NIJE SAMO POSPANOST: Ovi neobični znakovi ukazuju na nedostatak sna
07. 06. 2026. u 16:25
DA NE STREPITE OD GUBITKA PAMĆENjA: Pet načina da vežbate moždane vijuge
06. 06. 2026. u 07:00
Klikni na zvezdicu u gornjem desnom uglu i zaprati Novosti na Google News platformi
RASPADA SE PARTNERSTVO SA PUTINOM: Ukrajina dobila ključnog saveznika u NATO-u
PRE otprilike deset godina, rat u Siriji pomogao je da se stvori neočekivano partnerstvo na Bliskom istoku između Turske i Rusije. Međutim, ono se sada raspada, tvrdi Njujork tajms. Naime, Turska snažno pomaže Ukrajini da stvori uporište u delu sveta gde je ruski predsednik Vladimir Putin ranije uživao značajan uticaj.
08. 06. 2026. u 09:25
"AKO KORISTIŠ MEGAFON, ONDA TO NEMOJ NAZIVATI PISMOM" Peskov oštro o Zelenskom: Da je zaista želeo da ga preda Putinu, mogao je to da učini
DA je Vladimir Zelenski zaista želeo da preda pismo ruskom predsedniku Vladimiru Putinu, mogao je to jednostavno da učini, bez javnog objavljivanja, izjavio je portparol Kremlja Dmitrij Peskov.
07. 06. 2026. u 13:37
NASTAJE NOVA DRŽAVA? Srpske komšije se ujedinjuju sa susedima - za moćnu državu od 22 miliona duša i 272.200 km²
"UNIONISTIČKI pokret je oduvek postojao i on je i dalje živ unutar našeg društva. Nesumnjivo je da je ova diskusija legitiman deo političkog procesa u zemlji. Ja lično nikada ne bih mogao da glasam protiv ujedinjenja."
02. 06. 2026. u 21:24
Komentari (0)