Naučnici saopštili: Otkriven jednostavan način za sprečavanje dijabetesa
NAUČNICI sa australijskog univerziteta Monaš zaključili su da redovne kratkotrajne aktivnosti mogu da pomognu u smanjenju rizika od dijabetesa tipa 2.
Foto: Depositphotos/tashatuvango
Studija je zasnovana na podacima više od 22.000 britanskih stanovnika koji nisu vežbali niti išli u fitnes centre, i čiju su svakodnevnu aktivnost i zdravlje istraživači pratili skoro osam godina.
Prema rezultatima istraživanja objavljenim u časopisu "Diabetes Care" (DC), utvrđeno je da ukupno manje od četiri minuta umerene ili intenzivne vežbe smanjuje rizik od dijabetesa za više od trećine.
-Za odrasle koji se ne bave fizičkom aktivnošću u slobodno vreme, uključivanje kratkih, povremenih perioda umerene do intenzivne fizičke aktivnosti u njihovu svakodnevnu rutinu može biti obećavajuća strategija za prevenciju dijabetesa tipa 2, zaključuje se u rezultatima studije.
(Tanjug)
BONUS VIDEO - ANGELINA TOPIĆ ZA "NOVOSTI": Prva reakcija posle svetske medalje
Preporučujemo
Stručnjak upozorava: Samo vežbanje ne može da poništi štetu od celodnevnog sedenja
01. 05. 2026. u 22:45
Da li su zaista toliko zdrave: Sardine su postale novi favorit u ishrani na mrežama
30. 04. 2026. u 23:11
Klikni na zvezdicu u gornjem desnom uglu i zaprati Novosti na Google News platformi
VATRENO NA KRIMU: Ukrajina "odsekla" poluostrvo, mostovi sravnjeni - eksplozije i požari na vojnim i infrastrukturnim lokacijama
U NOĆNOM napadu dronovima izbio je požar u rafineriji nafte Afipski u ruskom Krasnodarskom kraju, strateškom energetskom pogonu koji je od početka rata česta meta napada.
11. 06. 2026. u 15:25
ŠEF NEMAČKE VOJSKE IZDAO DRAMATIČNO UPOZORENjE: Evo kada će nas Rusija napasti, moramo biti spremni za borbu
NEMAČKA mora da se pripremi za ruski napad do 2029. godine, ili čak i ranije, izjavio je šef nemačke vojske za Politiko.
11. 06. 2026. u 16:23
NASTAJE NOVA DRŽAVA? Srpske komšije se ujedinjuju sa susedima - za moćnu državu od 22 miliona duša i 272.200 km²
"UNIONISTIČKI pokret je oduvek postojao i on je i dalje živ unutar našeg društva. Nesumnjivo je da je ova diskusija legitiman deo političkog procesa u zemlji. Ja lično nikada ne bih mogao da glasam protiv ujedinjenja."
02. 06. 2026. u 21:24
Komentari (0)